AKP’nin eğitim politikalarına karşı tepkiler artıyor

Eğitim sisteminde yaşanan sorunlar ve AKP nin izlediği politikalar karşısında, Eğitim-Sen ve demokratik kitle örgütleri tarafından protestolar, paneller, imza kampanyaları  etkinlikler ve “Eğitim Meclisi” halk örgütlenmesi gibi yapılanmalar gerçekleşiyor. Eğitim sisteminde dinci müfredat konusu başta olmak üzere, sürgünler, anti-demokratik uygulamalar, bilimsellikten giderek uzaklaşma, anadilinde eğitim olanağı ve fırsat eşitliğinin sağlanmaması konularına dikkat çekilerek, AKP iktidarının […]

Eğitim sisteminde yaşanan sorunlar ve AKP nin izlediği politikalar karşısında, Eğitim-Sen ve demokratik kitle örgütleri tarafından protestolar, paneller, imza kampanyaları  etkinlikler ve “Eğitim Meclisi” halk örgütlenmesi gibi yapılanmalar gerçekleşiyor.

Eğitim sisteminde dinci müfredat konusu başta olmak üzere, sürgünler, anti-demokratik uygulamalar, bilimsellikten giderek uzaklaşma, anadilinde eğitim olanağı ve fırsat eşitliğinin sağlanmaması konularına dikkat çekilerek, AKP iktidarının yap-boz tahtasına dönen eğitim uygulamaları karşısında demokratik kurumlar, veliler ve öğrenciler bir araya gelerek alternatif eğitim önerilerini, eleştirilerini halkla paylaşıyor.

İki farklı örneği ele alarak kısaca etkinlik ve çalışmalarını aktaracağız.

Bunlardan biri İstanbul Avcılar ilçesi Eğitim-Sen 7 nolu şubesi, CHP, HDP, Avcılar Kültür Sanat Derneği, Haziran hareketi gibi kurumların, veli ve öğrencilerin oluşturduğu “Eğitim Meclisi” ve çalışmalarıdır.

Diğeri de Zonguldak Çaycuma ilçesinde Eğitim-Sen temsilciliği öncülüğünde velilerin, öğrencilerin ve yurttaşların desteklediği sokak çalışmasıdır.

Halkın desteklediği, sendikaların ve meslek örgütleri üyelerinin, demokratik kitle örgütlerinin kültür sanat kurumlarının, velilerin, öğrencileri yer aldığı ve desteklediği bu tür oluşumlar halk örgütlenmeleri açısından örnek oluşturuyor. Her yerde bu tür oluşumların ve etkinliklerin düzenlenmesi demokratik bir hak olmasının ötesinde toplumsal yaşama demokratik katılım, söz söyleme ve tepki gösterme, gidererek artan baskıların ve anti-demokratik gerici uygulamaların geriletilmesi açılarından da önemli buluyoruz.

İstanbul Avcılar İlçesinde sürdürülen tartışmalar üzerinden yapılan panel etkinliği sonrasında mahallelerde “Eğitim Meclisi” oluşumlarının kurulması öne alındı. Geçtiğimiz günlerde Eğitim-Sen 7 nolu Şubede gerçekleştirilen toplantıyla mahallelerde “Eğitim meclisi” kurulması adımları somut olarak atılmaya başlandı. Mahallelerden gelen katılımcılar ortaklaşa hazırladıkları bildirilerin dağıtımını gerçekleştirerek ilk sokak etkinliğini gerçekleştirdi.

Dağıtılan bildiride, mevcut eğitim sistemindeki baskıların, dinci müfredat etkinliğinin, anti-bilimsel içeriklerin, milliyetçi ve ırkçı etkilerin, laiklik karşıtı uygulamalara, özel okulların ve paralı eğitimin körüklenmesinin gerici eğitim sisteminin reddedildiği açıklandı. Velilerin ve duyarlı kesimlerin örgütlenerek ülke genelinde ve ilçelerinde okullarda dayatılmak istenen gerici eğitim sisteminin engellenmesi için mahallelerde oluşturulan Eğitim Meclislerinde bir araya gelinerek demokratik mücadele çağrısı yapıldı

Zonguldak-Çaycuma ilçesinde gerçekleştirilen etkinlikte ise stand açılarak eğitim sistemi ve sorunlarına ilişkin bilgilendirme yapıldı. Milli Eğitim Bakanlığına gönderilmek üzere imza kampanyası yapıldı. İmza standında, Milli Eğitim Bakanlığının, gerici ideolojik yönelimleri doğrultusunda çalışmalar yapan birtakım dini vakıflar ile çeşitli protokollere imza atarak eğitimi dinselleştirme sürecinde siyasi nüfuzu olan dini vakıf ve cemaatlere özel görevler verdiğine dikkat çekildi.

Velilerin haberi olmadan yapılan gerici eğitim etkinliklerine karşı duyarlılık ve önlem alınması istendi. Bu amaçla da öğrenci velilerinin okul yönetimlerine vermeleri için hazırlanan ve öğrencinin okul içi ve okul dışında yapılacak her türlü etkinliğe katılımı için öğrenci velilerinin bilgilendirilmesi ve yazılı izninizin alınması gerektiği belirten dilekçe örneği de öğrenci velilerine verildi.

Standlarda yurttaşlar tarafından imzalanan metin şöyle:

  • “Eğitimin tüm kademelerinde yapılacak değişikliklerde konuyla ilgili tüm tarafların eleştiri, görüş ve önerilerinin dikkate alındığı; çocuklarımız için en iyi olanın belirleneceği bir tartışma ortamının yaratılmasını,
  • Sabit kış saati uygulamasından vazgeçilerek Danıştay’ın kararının uygulanmasını ve çocuklarımızın karanlıkta okula gitmeye zorlanmamasını,
  • Özel okullara öğrenci başına verilen maddi desteğe son verilerek, devlet okullarına gereksinimi kadar ödenek aktarılmasını,
  • Çocuk işçiliğinin önlenerek çocukların okulla buluşmasının sağlanmasını,
  • Tüm okullarda laboratuvar, kütüphane, müzik odası ve diğer işliklerin açılmasını,
  • Derslerin bilimsel bir içeriğe kavuşturulmasını,
  • Karma eğitime son vermeye dönük uygulamalardan vazgeçilmesini,
  • Okullarda hiçbir çocuğun ayrımcılığa, şiddete maruz kalmadığı demokratik, hoşgörü ortamının sağlanmasını, talep ediyoruz.”

 

emek.org.tr

İlgini çekebilecek diğer içerikler