Yap-İşlet-Devret modeliyle holding besleniyor

Zafer havalimanında Yap-İşlet-Devret sözleşmesiyle IC holding besleniyor. Yapılan hesap hatası sonucu IC holdinge 30 yıl para ödenecek. Yani IC holding sırtımıza bindirildi ve 30 yıl taşıyacağız! Uluslararası Şeffaflık Derneği yolcu sayısında yüzde 95.8’lik yanılmayı ve AKP iktidarının yol açtığı kamu zararını açıkladı. Duvar Gazetesi haberine göre kamu zararı, bilinçli yapılan hatanın ürünü. Bu hatanın anlamı […]

Zafer havalimanında Yap-İşlet-Devret sözleşmesiyle IC holding besleniyor. Yapılan hesap hatası sonucu IC holdinge 30 yıl para ödenecek. Yani IC holding sırtımıza bindirildi ve 30 yıl taşıyacağız!

Uluslararası Şeffaflık Derneği yolcu sayısında yüzde 95.8’lik yanılmayı ve AKP iktidarının yol açtığı kamu zararını açıkladı.

Duvar Gazetesi haberine göre kamu zararı, bilinçli yapılan hatanın ürünü.

Bu hatanın anlamı şu; Zafer Havalimanı’nın ihalesindeki garanti yolcu sayısındaki 5 yıllık yanılma payı yüzde 95.8 oldu. Bu hata sonucu sözleşme gereği havalimanını işleten şirkete hazineden 20 milyon 855 bin Euro 948 ödeme yapıldı.

2044 yılına kadar hava limanını işletecek olan IC İNŞAAT a 205 milyon Euro daha ödenecek.

Bu bir hata mı? Yoksa iyi planlanmış bilinçli bir soygun yöntemi mi? Hatadan nasıl dönülecek? Hatayı yapanlar kamu malını yağmalamaktan dolayı yargılanacak mı?

Uluslararası Şeffaflık Derneği, Kütahya’da 2012 yılında açılışı yapılan Zafer Havalimanı’nı işleten şirkete, 20 milyon 855 bin Euro 948 ödendiğini belirtti. İhaleye konulan garanti yolcu sayısındaki yanılma payının ise yüzde 95.8 olduğu ifade ediliyor.

Kütahya’da yapılan Uluslararası Zafer Bölgesel Havalimanı, 25 Kasım 2012’de açıldı. Havalimanının Afyonkarahisar, Uşak ve Kütahya’ya hizmet verecek şekilde planlandığı belirtilmişti.

Havalimanının ihalesi 29 yıl 11 aylık işletme süresiyle IC İçtaş şirketine verilmişti. Uluslararası Şeffaflık Derneği’nin hazırladığı grafiğe göre, 50 milyon Euro’luk bir yatırımla inşa edilen havalimanı için giden yolcu başına iç hatlarda 2 Euro, dış hatlarda da 10 Euro garanti ücret belirlendi.

Hazine’den işletmeci firmaya ilk 5 yılda 20.855.948€ ödendi. Yolcu sayısı garantinin %95.8 altında kaldı. 2044’e kadar garanti kapsamında 205.281.118€ ödenecek!

ihale süreci Yap-İşlet-Modelinin nasıl hayata geçirildiğini gösteriyor

Ayrıntılı incelemek için: https://goo.gl/Lo8mEY 

Uluslararası  Şeffaflık Derneği açıklamasına göre, Onuncu yılın sonuna kadar her yıl artacak şekilde verilen yolcu garantisi 2012 için 850 bin kişi, 2022 içinse 1 milyon 317 bin 773 kişi olarak belirlendi. 2016 yılına kadar garanti yolcu sayısındaki yüzde 95.8’lik yanılma payı nedeniyle şirkete Hazine’den, 20 milyon 855 bin 948 Euro ödendi. İşletme süresi bitene kadar toplam 205 milyon 281 bin 118 Euro ödeme yapılacağı tahmin ediliyor.

Yıllara göre IC inşaatın sırtımıza bindirilerek elde ettiği kazanç tablosu şöyle:

ödeme tablosu ve kamu zararı boyutu…

Grafikte yer alan verilere göre, Afyonkarahisar, Uşak ve Kütahya’ya toplam nüfusu 1 milyon 652 bin 920, yıllık turist sayısı ise 676 bin 752 kişi. Şirkete 2017 yılı için verilen garanti yolcu sayısı ise 1 milyon 137 bin 364 kişi.

Harita ve bölge hava limanı gerçekleri, holdingin nasıl zengin edildiğini gösteriyor.

Üç il nüfusu ve Yap-İşlet-Devret modeli; bilinçli yapılan hatalı hesaplar…

 

emek.org.tr

 

İlgini çekebilecek diğer içerikler

0 yorumlar