İstanbul- Halkalı Gümrük direnişi sona erdi. Halkalı Gümrük Müdürlüğü işçilerinin ve küçük gümrükleme şirket sahiplerinin katıldığı fiili grev bitti. Greve yaklaşık 300 kadar şirket temsilcisi ve 250’nin üzerinde işçi katıldı.
20 Haziran 2014 gününden itibaren yeni gümrük çalışma sistemine uygulamaya koyuldu. 16-17 saat çalışma süresiyle angarya-köle koşulları anlamına gelen yeni sisteme karşı isyan eden işçiler ve küçük işletme sahipleri fiili bir greve başlamıştı.
Olayın perde arkasında ise, Türkiyeli taşıma tekellerinin yurt dışı firmalarına kaptırdıkları pazar payını baskı yoluyla geri alma hamlesi yatıyor.
Cumartesi günü başlayan grev nedeniyle ihracat çıkış işlemlerini yapamayan TIR lar uzun kuyruklarla çevre karayollarında beklemeye başlamıştı. Ayrıca taşıma yapacak gemiler zor durumda kalmış, TIR araçları park yerine taşınmış ve mallar taşınamamış sonuçt a küçük çaplı ekonomik kayıplar da yaşanmıştı. Bu nedenle oluşan panikle Ankara’da hareketli saatlerin yaşanmıştı.
Cumartesi günü grev sözcülerinden oluşan heyetin Halkalı Gümrük Müdürü ile yaptığı görüşmede, sorunun çözümü için söz alınması üzerine direniş öğle saatlerinde bitirildi. Gümrük müdürü, Bakanlık ve UND (Uluslar arası Nakliyeciler Derneği) nin eseri olan bu yeni düzenlemeyi, çalışanların istekleri yönünde değiştirme çabası sözü verdi.
Emek.org.tr çalışanları ve DİSK Nakliyat-İş sendikası görevlileri de, dayatılmak istenen angarya türü uzun çalışma sürelerine karşı çıkan işçilerin fiili grevine, iki gün boyunca destek verdi.
İşçiler son durumu değerlendirmek için “Bu daha başlangıç mücadeleye devam!” sloganıyla gümrük sahasında yürüyerek bir araya geldi. Özellikle genç işçilerin kararlı bir tutumla fiili direnişte etkili oldukları gözlemledik. İşçiler ve küçük komisyoncu-gümrükleme şirket sahipleri müdürlüğün söz vermesi üzerine işbaşı yaptı.
Yollarda uzun kuyruk oluşturan TIR lar, bu açıklama üzerine gümrük müdürlüğünde işlemlerine başladı. (Halkalı-İstanbul)
Emek.org.tr